سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام خمینی(ره)وجوان امروز
ثامن تم
لینک دوستان

   شما که الان جوان هستید و قوای جوانی را الحمدلله دارید و مبتلای به سستی پیری نشدید زود می توانید خودتان را اصلاح کنید. خیال نکنید که بگذاریم آخر عمر‚ آنوقت توبه کنیم. آخر عمر توبه ممکن نیست برای آدم‚ اگر از اول عمر دنبال قضیه نباشد‚ خودش‚ خودش را نسازد‚ آخر عمر دیگرنمی تواند‚ قوای شیطانی در انسان ریشه کرده و قوی شده و قوه خود آدم ضعیف شده و اراده اش ضعیف شده و کاری از او نمی آید. جوان ها قدر جوانی شان را بدانند که صرف کنند در علم و در تقوا و در سازندگی خودشان که اشخاص امین صالح بشوند که مملکت با اشخاص امین صالح می تواند مستقل باشد. همه این پیوستگی هایی که ما به خارج پیدا کردیم‚ دنبال این بود که ما رجال صالح نداشتیم‚ آنوقت اگر رجال صالحی بودند‚ کنار بوند‚ کنار گذاشته بودند‚ آنهایی که در میدان بودند آنها رجال صالح نبودند‚ دانشمند هم بودند اما رجال صالح نبودند به درد مملکت نمی خوردند و آنها بودند که ما را پیوسته به خارج کردند و سال های طولانی مملکت ما در حلقوم خارجی منافعش فرو رفت و به ما آن کردند که الان می بینید که هیچ نداریم. شماها ذخائر این مملکت هستید‚ جوانید‚ دانشجو هستید‚ ذخیره این مملکت هستید طوری بکنید که این ذخیره ها برای مملکت مفید واقع بشود و خودتان را اصلاح بکنید تا انشای الله یک انسان های متعهد صحیح العمل امین‚ کشورتان دست خودتان و خودتان اداره اش بکنید. آدم امین را هیچ کس نمی تواند معوجش کند‚ اشخاصی که اعوجاج دارند اینها امانت ندارند‚ اینها صلاحیت ندارند.

*** صحیفه نور ج 8 صفحه 52تاریخ: 58/4/16 

 


شنبه 93/11/11 .:. 10:7 عصر .:. فاطمه السادات نظرات ()

 

 

امام خمینی(ره) در بخشی از وصیت نامه خود می فرماید: «از جوانان، دختران و پسران می خواهم که استقلال و آزادی و ارزش های انسانی را، ولو با تحمل زحمت و رنج، فدای تجملات و عشرت ها و بی بندوباری ها و حضور در مراکز فحشا که از طرف غرب و عمال بی وطن به شما عرضه می شود نکنند؛ که آنان چنانچه تجربه نشان داده، جز تباهی شما و اغفالتان از سرنوشت کشورتان و چاپیدن ذخایر شما و به بند استعمار و ننگ وابستگی کشیدنتان و مصرفی نمودن ملت و کشورتان به چیز دیگر فکر نمی کنند و می خواهند با این وسایل و امثال آن شما را عقب­مانده و به اصطلاح آنان، «نیمه­وحشی» نگه دارند».در سفارش به این امر مهم نیز می فرماید: «شما جوانان برومند، شما محصلین ارجمند که امید من هستید و نوید من هستید، باید در هر جا که هستید، در هر جایی از ایران که هستید، باید بیدار باشید، با بیداری از حقوق خودتان دفاع کنید».

 


یکشنبه 93/11/5 .:. 10:18 عصر .:. فاطمه السادات نظرات ()

 

امام خمینی(ره) دراین باره می فرماید: بر شما جوانان ارزنده اسلام که مایه امید مسلمین هستید، لازم می باشد که ملت ها را آگاه سازید و نقشه های شوم و خانمان­سوز استعمارگران را برملا نمایید.

 ایشان در جایی دیگر می­فرماید: «بر شما جوانان روشن­فکر است که از پا ننشینید تا خواب­رفته­ها را از این خواب مرگ­بار برانگیزانید، و با فاش کردن خیانت­ها و جنایت­های استعمارگران و پیروان بی­فرهنگ آنها، غفلت­زده­ها را آگاه نمایید.


یکشنبه 93/11/5 .:. 10:16 عصر .:. فاطمه السادات نظرات ()

امام خمینی رحمه الله حکیمی ژرف اندیش بود که از آغاز نهضت اسلامی، با نگاه اندیشمندانه خود، موجب بیداری دینیِ قشر عظیم جوانان شد. ایشان در آغاز حرکت الهی خود در نجف اشرف، تمامی جوانان روحانی و محصل را با نگاهی نو، همه سویه، ژرف و جامع به دین فراخوانْد و فرمود: «حس مسئولیت نسل جوان و کوشش های بی شائبه آنان در راه دفاع از اسلام و نوامیس قرآن مجید، در خور تقدیر و امیدواری است. این جانب در این تبعیدگاه ثانوی، چشم امیدم به جوانان روحانی و دانشگاهی مسلمان بوده و انتظار دارم که با تهذیب نفس و اخلاص، مطالعات و تحقیقات وسیع و دامنه داری را در زمینه شناخت احکام اسلامی و مبانی نورانی قرآن آغاز نمایند؛ اسلام واقعی را بشناسید و بشناسانید.»

 


یکشنبه 93/11/5 .:. 10:2 عصر .:. فاطمه السادات نظرات ()

جایگاه جوان

امام خمینی، همواره به فردای نسل نو و کارآمدی آنان در پهنه کوشش‏های متنوع و انسان‏دوستانه می‏نگریست. او هر جوانی را به منزله ذخیره عزت و اقتدار کشور تلقی می‏کرد و از او انتظار داشت که خویشتن را برای ایفای مسؤولیت‏های ملی و مردمی مجهز ومهیا سازد. در میان جوانان، رهبر فقید انقلاب، عنایت‏خاصی به دانشجویان داشت، آنان که خواه‏ناخواه روزی سکان‏دار این کشتی در دل طوفان‏ها و گرداب‏ها خواهند بود.

وارث بودن جوانان و تحصیل کردگان فرهیخته و متعهد کشور بی‏تردید متولیان و صاحبان قدرت را در برابر آنان و آینده و خواسته ‏هایشان مسؤول می‏سازد. رفتار عاطفی مناسب و درک موقعیت و منزلت دانشجویان، عامل تاثیرگذاری در هدایت‏گری اندیشه‏ ها و عاطفه‏ های سرشار آنان خواهد بود. بدبینی‏ها و بی‏ حرمتی‏ها و تکفیرهای جاهلانه به مرور زمان فراخنای رابطه آنان را به تنگنای خسران‏ آمیز تبدیل می‏کند. رهبر فقید انقلاب، همواره بر روش و منش پدرانه و مهرورزانه با نسل جوان دانشگاهی تاکید و سفارش داشت، و اولیای امور را از بی‏ تفاوتی بر حذر می‏داشت.


یکشنبه 93/11/5 .:. 9:58 عصر .:. فاطمه السادات نظرات ()

جوانان ، جلوه الهى

به تو و سایر جوان ها که طالب معرفت اند وصیت مى کنم که شما و همه موجودات جلوه اویند و ظهور وى اند. کوشش و مجاهد کنید تا بارقه اى از آن را بیابید و در آن محو شوید و از نیستى به هستى مطلق رسید. ( نامه عارفانه امام به خانم فاطمه طباطبایى - صحیفه نور، ج 22، ص ‍ 345)

به جوانهایتان سفارش کنید؛ از قول من سلام به همه برسانید، سفارش کنید که شما جوانها جُند خدا هستید؛ شما دست خدا هستید، شماها کارى بکنید که ایران سربلند باشد در دنیا؛ ما پیش خدا سربلند باشیم ؛ خود شما پیش خدا آبرومند باشید.( صحیفه نور، ج 12، ص 69، بیانات امام در جمع فرماندهان سپاه پاسداران 12/2/59)

جوآنها جدید العهد هستند به ملکوت عالم و نفوسشان پاک تر است و هر چه بالاتر روند، اگر مجاهده نکنند و تحت تربیت واقع نشوند، هر قدمى که به بالا بردارند و هر مقدارى که از سنشان بگذرد، بعیدتر مى شوند از ملکوت اعلا و اذهانشان کدورتش بیشتر مى شود و لهذا تربیت ها باید از اول باشد.

از همان کودکى تحت تربیت انسان قرار بگیرد و بعد هم در هر جا که هست یک مربى هایى باشد که تربیت کنند انسان را و تا آخر عمر هم انسان محتاج به این است که تربیت بشود.( صحیفه نور ، ج 14، ص 102، بیانات امام در جمع اعضاى اسلامى وزارت دفاع و نمایندگان پرسنل اداره سیاسى ، 7/12/59.)

 

 


یکشنبه 93/11/5 .:. 9:6 عصر .:. فاطمه السادات نظرات ()


.:. کدنویسی : وبلاگ اسکین .:. گرافیک : ثامن تم .:.
درباره وبلاگ

امام خمینی(ره):*عزیزم ! از جوانی به اندازه ی که باقی است استفاده کن که در پیری همه چیز از دست می رود .حتی توجه به اخرت و خدای متعال
موضوعات وب

امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 63092